středa 29. prosince 2021

FILM: Palm Springs - nejpohodovější film letošního léta? (2020)

Ahoj!

Druhý článek, který mám uložený na Google Disku od léta 2020, nesmí chybět! 

Palm Springs - nejpohodovější film letošního léta?

Psáno 23. 08. 2020

Úvod


Poslední asi dva, tři týdny slýchám z různých stran o (romantické) komedii léta tohoto roku - Palm Springs. Musím říct, že ačkoliv romantické komedie nejsou to, co bych cíleně vyhledávala, letošní letní nabídka je kvůli koronaviru bídná, a tak na slovo “nejlepší”, ač romantická komedie, slyším :D

Další, co jsem o filmu věděla, bylo, že v něm hrají Cristin Milioti a Andy Samberg a že námětem filmu je časová smyčka. OK. To docela můžu.

No a když jsem byla v sobotu 22. srpna v kině, na Palm Springs tam běžel trailer :D Podle něj jsem si řekla, že asi jediné, co by mě iritovalo, byla Milioti, tedy přesněji řečeno její velké oči, který na mě působí děsně vykuleně :D

Údaje


Název v češtině: Palm Springs
Název v originálu a původ: Palm Springs, 2020
Režie: Max Barbakow
Scénář: Andy Siara
Kamera: Quyen Tran
Hudba: Matthew Compton
Hrají: Andy Samberg, Cristin Milioti, J.K. Simmons, Peter Gallagher, Meredith Hagner ad.
Délka: 87 min
Distribuce: Aerofilms
Premiéra: Na VOD (Hulu), 10. 07. 2020, 13. 08. 2020, ČR

Distributor o filmu

Bezstarostný pohodář Nyles (Andy Samberg) se na opulentní kalifornské svatbě kouše nudou. Stejně jako nevázaná a mírně cynická sestra nevěsty Sarah (Cristin Milioti). Když spolu uvíznou v časové smyčce a prožívají ten samý svatební den znovu a znovu, hledají způsoby, jak se zabavit, nebo alespoň nezbláznit. Ať udělají cokoliv, ráno neponesou žádné následky, a tak postupně ztrácejí veškeré zábrany... Chytrá i ztřeštěná letní komedie vás rozesměje nahlas a zároveň vám připomene, že i když zdánlivě na ničem nezáleží, stojí za to zachovat si aspoň trochu lidskosti a lásky.

Následující postřehy píši den po zhlédnutí filmu. Chtěla jsem to sepsat ještě týž den, ale nakonec jsem šla spát :D A alespoň jsem zážitky z filmu nějak vnitřně zpracovala.

Shrnula bych to takto: Dnes (24. srpna) jsem posílala kamarádce trailer k Palm Springs, protože jej neviděla, a přitom jsem stránku nezavřela a trailer zhlédla - a přitom jsem si říkala: tyjo, já bych ten film chtěla vidět ještě jednou :D i když bych některé scény přetočila… To asi mluví za vše, no ne?

Palm Springs nabízí klasickou zápletku časové smyčky. Jeden den se opakuje stále dokola. Ve filmu figuruje ústřední dvojice, z níž jedna postava tento fakt přijala a nějak přežívá, druhá se s tím ale rozhodla něco dělat. Nyles (Andy Samberg) podle scénáristy Andyho Siary ve smyčce uvízl čtyřicet let. Jednoho svatebního dne se do smyčky dostane i černá ovce rodiny Sarah (Cristin Milioti). Oba si po nějaké době začnou tuto situaci užívat, a tak každý den podnikají různé akce. Sarah ale dojde trpělivost, zmizne ze scény, pak se ale jednoho dne vrátí s řešením. Řešení je v tomto filmu vysvětlené vědecky/fyzikálně. Andy stojí před rozhodnutím, zda se k Sarah přidat a riskovat, že se třeba vůbec nepotkají (nevěděli, kam je časová smyčka vyhodí), anebo zůstat uvězněn v časové smyčce onoho svatebního dne. Jeho to táhne zůstat, ale po řeči, kterou hodil s postavou Roye, kterého jednoho svatebního dne vzal po drogovém dýchánku do smyčky sebou, se rozhodne, že se připojí k Sarah. Andy Samberg přiznal, že na soukromém promítání bylo předvedeno hned několik konců a tvůrci se rozhodli pro konec, který se líbil nejvíc. A já jsem ráda! Nic jiného než happy end by sem nepasovalo :D Ačkoliv alternativní konce by mě zajímaly též.

Film Palm Springs bych označila jako pohodový fajn snímek, který jsem určitě neviděla naposledy. Děj rychle odsýpal, nabídl moře vtipných scének, ale taky dojemných a napínavých. Nejvíc napjatá jsem byla na konci, jak to vlastně všechno dopadne. Byla jsem fakt ráda, že se Nyles a Sarah dostali do druhého dne a zůstali spolu. Prostě romanťárna jak vyšitá!

Kolikrát jsem ráda, když má nějaký film překvapivý konec - místo happy endu je divákovi naservírován drsný konec. Jak jsem ale už zmínila, u tohodle filmu jsem si nic jiného než happy end nepřála.

Film nabídne i několik pomalých “kecacích” scén, což je něco, co nevyhledávám. Ale naštěstí jich bylo minimum.

Kromě děje se mi líbily i herecké výkony. Myslím, že všichni zúčastnění se se svými rolemi zhostili na výbornou. Samberg a Milioti potvrdili komediální talent. Jinak Milioti mě svýma očima nevadila :D (trochu jsem se bála, nemám ráda vykulený oči :D).

K režii, scénáři, kameře nemám, co bych dodala. Jen poslední poznámku směrem k hudbě - výběr hudebního podkresu k filmu ladil a takovou tu pohodovou stránku filmu podrtrhoval.

Palm Sprins doporučuji.

Mějte se krásně!


Žádné komentáře:

Okomentovat