středa 5. ledna 2022

3. ledna 2022: Natáčení pořadu VŠECHNOPÁRTY

ÚVOD


Když jsem v srpnu 2021 kupovala lístky na KDYBY TISÍC KLARINETŮ, nesmrtelnou hru z repertoáru divadla SEMAFOR, byla jsem dosti překvapená, teda jestli si to pamatuji správně, možná jsem to věděla dřív, ale vytěsnila z hlavy, což je nejspíš blbost, že právě v dejvickém divadle se natáčí TALKSHOW VŠECHNOPÁRTY KARLA ŠÍPA. Pár dnů po listopadovém představení zmíněné hry, v níž excelují JIŘÍ SUCHÝ a JITKA MOLAVCOVÁ, jsem se se svou drahou a druhou polovičkou domluvila, že zajdeme. Na podzim byly v nabídce termíny na LEDEN a ÚNOR a já vzala hned dva lístky na první natáčení, které proběhlo hned 3. LEDNA 2022.


"DEN D" JE TU


Je pondělí 3. ledna. Ráno své polovičce připomínám, že pojedeme tramvají v 18:06. Později odpoledne téhož dne volám, jak je na tom. Vše v klídku. Po příchodu domů jsem si dala krátkou jógovou praxi a pak se už připravila. Sice se talkshow odehrává v divadle, ale přece jenom, není to žádné divadelní představení, a tak jsem jako outfit zvolila černé džíny, zimní šedé botky, červené tričko a svetřík pískové barvy. Nutno podotknout, že i další lidi v divadle to nehrotili. Jasně, někdo si vzal něco slavnostnějšího (jako třeba můj doprovod, který si vzal košili a sako), ale většina lidí byla oblečená neformálně.




OD POČÁTEČNÍ NERVOZITY K ...


Natáčení startovalo v sedm hodin. Krátce před pátou hodinou odpolední mě pohltila nervozita. Jelikož můj drahý bůhvíproč nestíhal, nervozita se změnila… mírně řečeno v naštvání. Nebo to můžu říct. Nasrání :D Stejně tento příspěvek nikdo číst nebude, možná jen Verča (Veru, pokud to fakt čteš, zdravím tě :D). Sice je pravda, že i kdybychom dorazili krátce před sedmou, nenarušili bychom natáčení, ale než si odložíte svršky do šatny, usadíte atd. Prostě mám ráda radši přijít dřív než později. Každopádně nakonec jsme dorazili krátce po tři čtvrtě na sedm, sice drtivá většina lidí již seděla, ale nevadí :D Stejně program začal později, což, jak jsem si pak řekla, bývá dost často. Naštěstí mé naštvání během půlhodinové jízdy tramvají pominulo, a tak jsme si mohli užívat divadelní atmosféru. 


VŠECHNOPÁRTY - SCÉNA A HOSTÉ


Jelikož je VŠECHNOPÁRTY KARLA ŠÍPA TELEVIZNÍ TALKSHOW, o hostech jsme samozřejmě nikdo, kromě samotných tvůrců pořadu, nic nevěděli. Teprve v šatně jsem si všimla vytištěného papíru se třemi jmény zpovídaných. Těmi byli náš nejlepší šipkař KAREL SEDLÁČEK, herec MAREK ADAMCZYK a herečka (a zpěvačka) BÁRA KODETOVÁ. Moje první reakce? Ale jo. To by šlo :D Sice šipkaře, jemuž přezdívají u nás “Zlý Kája” a v zahraničí “Evil Charlie”, jsem neznala, ale to vůbec nevadilo. Neznáš, poznáš.


Poté jsme vstoupili do předsálí, kde se nachází i bar, a všimla jsem si na židli sedící EVY SAMKOVÉ naší veleúspěšné olympioničky a snowboardistky/snowboardcrossařky, vedle ní stál její přítel, herec ADAMCZYK.

Hned jsem si vzpomněla na dvě věci: a) jak jsem Evku potkala na Budějickém Majálesu před asi šesti lety, kde jsem fotila pro Univerzitní rádio K2, kamarád mě s ní cvakl (pokud toto čteš, Žorži, zdravím tě! :D), b) Jak si nevzít princeznu, štědrovečerní pohádku České televize, kterou natočil Karel Janák, tuto pohádku jsem “byla donucena vidět” :D Ale to je zasejc jinej příběh :D


V samotném sále už byla nachystaná scéna na natáčení. Klasické pozadí a do toho pět kameramanů a světla na balkonech.




VŠECHNOPÁRTY - SAMOTNÁ SHOW


Jak jsem již zmínila, start byl naplánován na sedmou hodinu večerní. Tradičně se začalo se zpožděním :D V cca čtvrt na osm. Ještě před vstupem Karla Šípa, který tento úspěšný pořad od roku 2005 vede, se ozval režisér. Řekl, že si máme vypnout telefony, protože by rušily techniku, a poprosil nás, abychom nefotili a nenatáčeli. Prý na to bude prostor na konci. Říkala jsem si: to dává smysl, až na mobily a kamery - ?? Když jsem to vyprávěla kolegyni z práce, která se zabývá mj. natáčením videí, potvrdila mi, že mobilní telefony doopravdy mohou kamery rušit, i jí se to stává, když natáčí a vedle ní někomu zvoní mobil. Jako naschvál mi volala sestra, tedy její starší dcera (šest let) :D Naštěstí jsem mobil hbitě vypla. Snad jsem kameramanovi, který seděl hned v řadě pode mnou, nezavařila :D 


Malá vsuvka. Pokud pořad sledujete, nebo jste jej zhlédli alespoň jednou, víte, že kromě hostů bývají zabíráni i návštěvníci. Semafor je sice malá divadelní scéna, nicméně celý sál kamery nesnímají. V řadě pod námi seděl (hlavní) kameraman a toho pochopitelně snímat nebudou. Z toho usuzuji, že kameramani zabírají lidi do čtvrté řady, maximálně páté. My jsme seděli v sedmé. Příště musím koupit lupeny do nižších řada :D :D (sranda).


Režisér nás ještě poprosil o velký potlesk, do kterého na scénu vstoupil Karel Šíp. To mi opravdu vykouzlilo úsměv na tváři! :D :) Prostě člověk šel za kulturou, která se fakt odehrává! :D Super :) A navíc jsem naživo viděla takovou personu české kultury (někdo by řekl showbusinessu). To byl jediný prosík o potlesk. Žádná další nařízení či prosby od režiséra či kohokoliv jiného nebyly.


Teď bych asi měla říct, o čem moderátor klábosil s hosty. No, všechno vážně psát nebudu, to bych se upsala :D Řeknu jen, že začátek byl v cca 19:11 a K. Šíp se rozloučil v cca 20:29, jelikož má pořad cca 50 min, jsem nesmírně zvědavá, co vystřihnou a co zůstane. Zvlášť se těším, jestli v televizi, která tento díl bude vysílat v pátek 14. LEDNA, zazní vtipná/ironická poznámka pana Šípa směrem k proutníkovi Felixovi Slováčkovi. Šíp si z něj totiž vystřelil, když řekl, že on má teď hodně času :D (v závislosti na Felixově rozchodu s mladší teď už expřítelkyní).


Šipkař KAREL SEDLÁČEK


Šipkaře Karla Sedláčka jsem neznala. Šíp ho zpovídal hlavně co se šipek týče, což je celkem logické, ale přišla řeč i na jeho osobní život.


Herec MAREK ADAMCZYK


Divadelního, seriálového a filmového herce, který chodí s úspěšnou sportovkyní - co by se ho asi Karel Šíp ptal? :D Ano, práce a vztah. Adamczyk mluvil o tom, co ho teď, resp. nás čeká (premiéra filmu Poslední závod a premiéra divadelního představení, ovšem název jsem zapomněla), přišla řeč i na jeho vzdělání (vydržel semestr na filozofii) a samozřejmě i na Evku, která seděla v hledišti (ve druhé řadě napravo na kraji :D Taky bude zabraná v TV). Šíp se ptal mimo jiné i na svatbu, čemuž jsem se vůbec nesmála, protože otázky typu “Kdy bude svatba? Kdy bude dítě” - to jsou otázky, na který se přece člověk nemá ptát. Nebo tedy pokud dotyčného chcete přivést do rozpaků nebo ho rozesmutnit (co když se dva lidi snaží o dítě, a nejde to?), tak asi jo, ale za mě fakt ne. Ještě jsme se dozvěděli, že Evina účast na ZOH je taková… no, spíš to nevyjde, ale můj dojem byl, že Adamczyk to moc nechtěl rozvádět, jako kdyby tajně doufali, že se to podaří, a nechtěli to zakřiknout. Budu jí držet palce!


Herečka BARBORA KODETOVÁ ŠPORCLOVÁ


I Báru Kodetovou doprovodila druhá polovička. V hledišti seděl její manžel, veleznámý houslový virtuos PAVEL ŠPORCL se dvěma dcerami. Bára Kodetová se rozhovořila o své rozvětvené umělecké famílii, především o tatínkovi JIŘÍM KODETOVI, který ji přivedl k nejen klasické hudbě. Dále mluvila o tom, že byla šestnáct let doma a že už potřebovala uniknout z reality všedních dní a znovuobjevila svůj ztracený hudební talent, který jí na konzervatoři učitelé vzali (řekli jí, že nikdy nebude ani zpívat, ani tancovat). Se zpěvem jí pomáhá operní pěvkyně, sopranistka JANA ŠREJMA KAČÍRKOVÁ. Taky si posteskla, že jí hraní velice chybělo (nedávno se objevila v seriálu Ochránce, proto jsem použila minulý čas) a byla by ráda za další nabídky. Vyřkla přání, že by si ještě jednou chtěla střihnout nějakou pořádnou velkou divadelní roli a měla takové jiskřičky v očích.. Co vám budu povídat, načisto jsem jí věřila tu vášeň a moc ji přeji, aby se jí toto přání vyplnilo!


ZÁVĚR


Co říct závěrem? Rozhodně jsem na natáčení Všechnopárty NEBYLA NAPOSLEDY :D Opravdu se mi líbila celková atmosféra, všechno šlo rychle, ale zároveň nenuceně, a i když jsem se nesmála tak, jak jsem si myslela, že budu (tzn. faaaakt hodně), přeci jsem se občas zasmála, a nejen o tom to je.


Ještě se chci podělit o pár fotek (autorství je mé :D). Jak jsem říkala na začátku, režisér nás "uklidnil", že prostor na focení bude, jenže po závěrečném potlesku se všichni odebrali do zákulisí. A lidé se začali zvedat. My jsme si řekli, že počkáme, až se vyprázdní šatna, a ještě jsme seděli. A v té chvíli zpoza scény vylezli hosté! Super! Prostor na focení nakonec přeci jen byl :D


Zbytek lednových a veškerá únorová představení jsou vyprodaná, takže od příštího týdne budu sledovat web Semaforu, myslím si, že by se tam mohly objevit březnové a dubnové termíny :D






Mějte se krásně!


2 komentáře: