sobota 27. února 2016

Španělština: Dodržení učebního plánu?? Možný návod

Dneska mě napadlo napsat tento článek v návaznosti na mé včerejší a dnešní učení, kdy jsem si uvědomila, že jsem v podstatě dodržela to, co jsem si předsevzala. Pokud tedy tento článek čtete vy, kdož máte problémy s disciplínou, třeba vám můj 'návod' pomůže (budu ráda). 

I když říkat 'můj návod'...jsem si jistá, že něco podobného určitě spousta lidí dělá. 

Mně pomohl, otázkou ale je, zda budu schopná ho dodržovat pravidelně (musím!).

Takže o co jde?

Včera jsem si vytáhla bloček, do kterého si semtam zapisuji nějaké nápady a myšlenky a poznamenala jsem si:
NOVÁ ŠP. 26/2/16
-obden slovíčka
-abeceda
-čtení
-slovíčka 9. lekce - do vět atp.
Hodina: slovíčka 9. lekce, minulý čas jednoduchý, před. pravidelné tvary
Plán na příště: zopakování (slovíčka ve větě), cvičení na pravidelné tvary, čtení

Abych vysvětlila o co jde...
-obden slovíčka - v knihovně jsem si půjčila tuto knihu a naplánovala si každý druhý den poznamenání pěti slovíček od každého písmena...dneska jsem tuto činnost vykonávala zatímco jsem poslouchala nové díly Grey's Anatomy, ale stejně :D Zase narážím na problém toho do sebe vstřebat co nejvíc...čtyři ručně popsané áčtyřky, ale stejně je to marný...
Řešení? Buď pět slovíček/ písmeno/ týden, ale já si zvolila druhou variantu...obden jedno slovíčko/ písmeno :D Pravděpodobně jsem stále blázen, ale co.
-abeceda - jo, zjistila jsem, že neumím vyslovit španělskou abecedu, resp. si ji nepamatuji...
Řešení? Vypsala jsem si tedy všech 27 písmen a k vybraným písmenům výslovnost...a nějakým způsobem jsem si rozpomenula, když jsem to viděla před sebou :D Z toho plyne...vypisujte vypisujte, pak to uvidíte a rychleji si vzpomenete, jakže to tedy tenkrát bylo. Takže až si budu zítra opět opakovat - mám to raz dva :D
-čtení - výslovnost se nejlépe trénuje při čtení plynulého textu...
Řešení? Já si vybrala nějaké krátké rozhovory v učebnici, ale dělat toto každý den, člověk určitě pocítí rozdíl. Ale pozor...platí pouze čtení NAHLAS.
-slovíčka 9. lekce - do vět atp. - je sice hezký, že jsem si vypsaná slovíčka přečetla a přeložila, ale má cenu si slovíčka číst pořád dokola, dokud si to člověk nezapamatuje? Dobře, uznávám, že nějaké to slovo mu v paměti zůstane, ale opravdu všechna? To ne. 
Řešení? Aplikace do vět!
V 9. lekci Fiesta 1 je nových slov poměrně dost (ručně psané mi to vychází na jednu A4 z obou stran) a asi bych se upsala, takže jsem si napsala něco málo přes deset vět, do kterých jsem se snažila 'vecpat' co nejvíce slov, aby to ale dávalo smysl :D Takže pokud člověk chce, může si to rozložit do více dnů, a když si každý den napíše třeba deset vět s novými slovíčky, je to určitě lepší, než když by se jeden den drtil všechna slovíčka nazpaměť.
-minulý čas jednoduchý - pravidelné tvary
Řešení? Opět aplikace do vět :D Totiž pravidelné tvary obsahují vzoreček, který se opakuje, sice sem tam nějaká kmenová změna, ale je to celkem dobře zapamatovatelé. Horší je to s nepravidelnými tvary, které mám naplánovány na zítřek. Dnes jsem si sice pár z nich vypsala též do vět, ale těch nepravidelných tvarů v této gramatice je tolik, že bych se nedopsala :D Takže na řadu přichází opět rozložení do dnů.

ŠP. 27/2/16
Náplň: viz řešení u předchozího dne
Plán na příště: číslovky, min. jednoduchý čas - procvičení pravidelných tvarů, nepravidelné tvary

Takže jsem velmi zvědavá, jak to dodržím zítra a tak dále a tak dále...Nicméně doufám, že mi tento přístup vydrží každý den...minimálně do konce května.

Když koukám na to, co jsem teď sesmolila, tak si nejsem jistá, jestli to nějak někomu z vás pomůže :D Ale tak...můžete to zkusit. 

A poslední rada: jakékoliv učení provádějte nahlas!! 

Mějte se krásně

Žádné komentáře:

Okomentovat