středa 23. března 2022

LITERATURA: Natálie KOCÁBOVÁ - NEPATRNĚ SMUTNÁ ŽENA (2019)

Ahoj!

Dneska bych vám chtěla něco málo popovídat o knize NEPATRNĚ SMUTNÁ ŽENA, která vyšla v roce 2019, a za kterou stojí NATÁLIE KOCÁBOVÁ. Po téhle knížce jsem stáhla z jednoho prostého důvodu - není to tak dávno, co jsem od Natálie četla poezii SLYŠÍŠ ME? (2002), moje poznámky si můžete přečíst tady. Její básnická tvorba mě nijak nezasáhla, a tak jsem si řekla, že bych si mohla přečíst prózu a porovnat.

Kniha Nepatrně smutná žena je sbírka esejí či chcete-li fejetonů, kterými autorka přes dva roky přispívala do dámského časopisu Elle. Sice to není taková ta řekněme “čistá próza”, ale jasné je, že to není poezie :-D

Musím říct, že mě tato sbírka příběhů zaujala. Odlehčená literatura, u níž nepřemýšlíte, pobavíte se, a dokonce se dozvíte i něco z Natáliina života, její pracovní i osobní stránky. A právě to nahlédnutí za oponu mě zaujalo nejvíc! Některé příběhy mě zaujaly tak, že jsem si po dočtení knihy vyhledala informace, fotky a tak dále, o kterých autorka psala. 

V neposlední řadě bych chtěla zmínit fyzickou stránku knihy. Krásné ilustrace od výtvarnice, která si říká MYOKARD, hezkou vazbu a papír.

Tuto knihu bych doporučila lidem, kteří hledají odpočinkovou literaturu nebo nenáročnou knížku na cestování vlakem, autobusem nebo klidně i kratší vzdálenost tramvají. Hodíte do batohu nebo kabelky a jdete. Dálepak lidem, spíš ženám, které jsou matky, single matky, nebo ještě nejsou matky, s fajn vztahy i nepovedenými vztahy nebo lidem, které zajímá osobní nebo pracovní život celebrit - uvidí, že celebrity taky musí pracovat, musí bojovat s každodenními trably, ale zároveň si užívat život, zkrátka i slavní lidé jsou lidé jako my všichni ostatní a vážně si nežijí na růžovém obláčku.

Mějte se hezky!

1 komentář:

  1. Neznal jsem, ale určitě to vyzkouším. I když teda teď mám tu frontu fakt dost velkou. Hodně jsem se zasekl na knížkách o osobním rozvoji, byť to primárně neberu jako nějaké negativum nebo tak něco. Máme doma teď super čalouněný nábytek, tak mě to čtení zase hodně chytlo, protože je v tom super pohodlí.

    OdpovědětVymazat