středa 24. února 2016

Anglistika: Skutečně umíte anglicky?

You say you can speak English?

V posledních čtyřech letech se kolem sebe setkávám s lidmi, kteří dávají přímo či nepřímo najevo, jak perfektní v anglickém jazyce jsou.

Řeknu jedno - přála bych jim, aby narazili na tento článek :D

Asi jako anglistka vidím znalost angličtiny jako takovou komplexní vědu, kdy je nejen důležité, aby se člověk 'nějak' domluvil, ale aby taky zvládal správné používání gramatiky, aby používal rozmanitá slova, když si na něco nedokázal vzpomenout, aby to nějak rozumně okecal, aby jeho výslovnost byla perfektní atd. atd. Tolik tedy z praktického hlediska. A pokud by před sebe dostal nějaký test nebo rozbor, aby dokázal s minimem chyb zdůvodnit, proč je tohle tak nebo tak či provést analýzu.

No ale to už je 'studijní' deformace.

Každopádně mě to přivedlo na tento článek. Ale podnět k tomu napsání přinesla hlavně návštěva v JŠ, kde jsme dělali kvíz, ke kterému za malý moment dojdete. Já jsem na tom nebyla zas tak zle. Neříkám, že jsem věděla všechno, ale na druhou stranu některé chyby jsem opravila.

Takže jak můžete tušit, jedná se o kvíz - věty, ve kterých se nachází chyby a úkolem čtenáře je ony chyby odhalit a opravit.

Schválně zde neuvádím zdroj, aby vás to nelákalo podvádět :D Takže pokud někdo, kdokoli z vás tento příspěvek čtete a chtěli byste si kvíz udělat, tak mi napište do komentářů email a já vám ráda pošlu výsledky :-) Nebo vám to opravím a vysvětlím, proč tomu je tak či onak.

1) I WENT WITH MY BROTHER TO VISIT MY MUM. SHE GAVE HIM AND I SOME SWEETS. (1)
*
2) THE VIDEO OF THE DOG SAVING IT'S OWNER HAD A GREAT AFFECT ON ME. (2)
*
3) CUSTOMERS WHO HAVE 4 ITEMS OR LESS CAN USE THIS TILL. (1)
*
4) MY ANSWER WAS FAR MORE CORRECT THAN YOURS. (1)
*
5) I'M COMPLETELY DISINTERESTED IN HER, SHE MEANS ABSOLUTELY NOTHING TO ME. (1)
*
6) IT HAPPENNED YESTERDAY, IT'S A HISTORIC EVENT. (2)
*
7) THE FOOD THAT YOU ET CAN EFFECT HOW GOOD YOU SLEEP. (2)
*

(x) = počet chyb

Mějte se krásně

Žádné komentáře:

Okomentovat