pondělí 31. ledna 2022

DIVADLO: SEMAFOR: OZVĚNA ANEB JAK JSME V SEMAFORU SLAVILI

Ahoj!

V tomto příspěvku bych se chtěla svěřit s dojmy z koncertu OZVĚNA ANEB JAK JSME V SEMAFORU SLAVILI. 

Úvod

Poté, co jsme s přítelem na podzim navštívili SEMAFOR, konkrétně představení KDYBY TISÍC KLARINETŮ, bylo jasné, že se do dejvického divadla ještě vrátím. Proč? Protože JIŘÍ SUCHÝ, kterého opravdu zbožňuji, a byla jsem nadšená, že ho mohu vidět naživo. Vypsala jsem si několik představení, které bych chtěla vidět, a termínově přišel na řadu jako první koncert s veledlouhým názvem OZVĚNA ANEB JAK JSME V SEMAFORU SLAVILI. Dále jako "OZVĚNA".

Informace o tomto představení byly a jsou více než skoupé. Však posuďte sami, toto se píše na oficiálních stránkách Semaforu "Nejúspěšnější čísla z koncertu, kterým jsme po půldruhém roce znovu otevřeli divadlo a z dalšího koncertu, kterým Jiří Suchý připomněl  své devadesátiny." Z toho plyne, že jde o koncert a sem tam nějaké povídání. Ale jaké písně? Jaké historky? To je překvapení!

Na rozdíl od lednové návštěvy Semaforu, která byla ve znamení Všechnopárty, zde nebudu zeširoka popisovat návštěvu od A do Z, vynechám přípravy a tak dále a tak podobně, a rovnou se vrhnu na zhodnocení.


OZVĚNA

Koncert Ozvěna jsme navštívili sobotu 22. ledna 2021 v 16:00 odpoledne. 

Při odkládání svršků v divadelní šatně jsem si na odkládacím pultu všimla několika letáčků, které byly volné k rozebrání. Šlo o programy na leden a únor a pak taky leták na A5, který též informoval o několika představeních. Pokud by tento článek četl někdo, kdo se na koncert chystá, přepíšu tu, co se na jednom z letáků píše: 

OZVĚNA aneb JAK JSME V SEMAFORU SLAVILI: Koncertem, nazvaným Konečně!!! jsme v Semaforu vítali konec kovidového omezení a jiný koncert, uvedený pod titulem Znám ještě starší lidi, připomněl, že Jiří Suchý se dožil 90. let. A právě ty nejúspěšnější písně z obou večerů tvoří základ našeho nového programu.

Divadlo bylo víceméně zaplněné. Balkony byly téměř prázdné, nicméně hlediště bylo zaplněno na takových 85-90 % nadšenými návštěvníky.

Koncert Ozvěna probíhal ve složení JITKA MOLAVCOVÁ, JIŘÍ SUCHÝ, Eliška Hurábová, Magdalena Jedličková, Jakub Přibyl (piano, akordeon), Jan Střižkovský (kontrabas), David Vrobel (saxofony), Petr Zimák (bicí nástroje), Jiří J. N. Svoboda (piano, kontrabas).

Na začátek zazněla instrumentální podoba několika skladeb JIŘÍHO ŠLITRA právě na jeho počest. Tento mix znovu zazněl po přestávce. Musím říct, že jsem poznala všecky melodie, a tak jsem byla na koncert ještě víc natěšená. JENŽE. Co se nestalo :-D Jak Jirka Suchý, tak Jíťa Molavcová měli ve svém repertoáru písně, které mi byly téměř neznámé. Jestli jsem poznala jednu, dvě písničky? :-D Z toho jsem byla trochu rozpačitá, ale to není chyba divadla, to je spíš můj problém, že jsem si vytvořila mix oblíbených písní (prozatím jich mám v playlistu necelých padesát), které poslouchám pořád dokola (no prostě se mi líbijou! :-D). 

Některé písničky semaforské duo zapělo společně, jiné každý zvlášť. Teď si říkám, jaký byl poměr. Jestli jich víc dali sólo, nebo dohromady? Už opravdu nevím. Co ale vím, je, že krom písní S+M vyprávěli různé historky. Vtipné nebo milé. I když u Jitky Molavcové jsem se asi jednou, nebo možná dvakrát krapítek zastyděla, protože tam tak řekněme podivně "křepčila", až to bylo fakt zvláštní :-D 

Celkově se mi koncert včetně historek líbil. Už bych na představení Ozvěny znovu nešla, rozhodně ale nelituji, že jsem šla! :-)


Mějte se hezky!

Žádné komentáře:

Okomentovat