středa 10. února 2016

To ostatní: Radio Rallye 2016 - Příspěvek třetí: Nahrávání začíná

Musím říct, že letos nahrávání soutěžních příspěvků na RR jde rychle. Sice jsem pod časovým presem, ale chci něco vytvořit, vím i co, takže svým způsobem to jde dobře. I když...nevím, jak na tom jsou ostatní :D Pouze jeden kolega si stěžuje, že nedělní deadline je hrozně brzo. Přitom se to ví už 14 dní, holt tady jde vidět, jak se vyplatí chodit na porady či alespoň číst zápisy z porady...A to, že je někdo na praxi dvanáct hodin mě nezajímá! Já mám taky svých problémů dost a nikomu to necpu. Chceš být něčeho součástí? -> Tak buď ve střehu, nikdo ti dokola jako na základce totiž nic připomínat nebude. Takže asi tak.

Nicméně zpátky k mému nahrávání. Mám rozdělané nějaké věci, ale o těch psát ještě nebudu...zatím se musím podělit se zážitky z první rozhlasovky, kterou jsem chtěla původně pojmout jako zpravodajský útvar s tím, že všechno obsažené je falešné :D Nakonec jsem dala přednost tomu, že se bude jednat o literárně-dramatický útvar :D Je to uvěřitelnější. Takže jsem napsala scénář falešná reportáž vč. rozhovoru. Tři postavy a dva mluvící - já a můj kolega Jiří, zvaný Žorž. Já byla jako reportérka, on jako moderátor a zároveň jako frontman kapely, se kterým jsem dělala rozhovor :D

Jak takové nahrávání probíhá

Způsobů je více. Já popíšu postup, který jsme dnes aplikovali my. Každý nahrál svoje repliky. Ani jsme nemuseli přetáčet, takže s tím jsme byli hotovi raz dva. Cca deset minut, ani to ne. Jenže - veškerý editování, to už zabralo poměrně více práce. A času. Nějaké tři hodiny :D Jako já vím, že takováto práce je velice časově náročná, však s touto prací mám své zkušenosti. Né takové jako můj zmiňovaný kolega, ale myslím, že mohu říct, že jsem se něčemu přiučila, protože moje nahrávání či stříhání rozhovorů je takové...jak bych to nazvala...jednodušší ve smyslu 'proč dělat něco složitě, když to jde jednoduše' :D Jenže jde to i propracovaně, možná by se dalo částečně říct i profesionálně(ji). Ne. Profesionálně :D Ale - zas na druhou stranu lepší něco umět, než nic :-) No ale to byla odbočka :D
Takže co se týče toho editování, jde o sestříhávání, prolínání oněch nahraných replik, práce s hlasitostí, se zvukem, stahování zvuků, hudby, následné vložení a opět práce se zakomponováním do výsledné nahrávky...zkrátka je toho dost a i když nakonec máte nahrávku trvající necelé čtyři minuty...kdekdo nemůže (nebo nechce?) uvěřit tomu, že je za tím několikahodinová práce...

Co se týče té dnešní nahrávky - jak jsem již někde na začátku napsala, scénář jsem napsala já. Spíchla ho za asi čtvrt hodiny, šlo to samo :-) Docela jsem se u toho i nasmála, ale to víte, sice vy se tomu smějete, ale nikdy nevíte, jestli to bude připadat vtipné i jiným lidem :-) Žorž souhlasil se vším, co jsem mu poslala, akorát na konci jednoho z konců si vymyslel rozloučení a zároveň naprosto spontánně 'vyletěl', když mu někdo psal na mobil :D 

A cože jsou ty konce? Já totiž napsala dvě alternativy :D Frontman pasivní a frontman zhulený, takže uvidíme, která z variant bude na RR vybrána :-) Jestli nějaká bude :D :D Ale...já v koutku duše doufám, že bude :-)

Nahrávku určitě budu sdílet, i když se k tomu odhodlám až po oficiálním uzavření odeslaných nahrávek. Né že by to někdo z mých českých či slovenských kolegů kopíroval...nemyslím si, že na tento blog někdo najde cestu :D Ale to víte...nikdy nevíte, co se stane, tak si to zatím nechám u sebe.

Natáčela jsem teda i nějaká videa, tak ještě uvidím, jestli pak budu sdílet i je :D

Ještě se podělím o pár fotek z dneška a zítra se na vás budu opět těšit. Bude se totiž natáčet propagační video RK2! :D Tedy její druhá část...Na to jsem teda taky zvědavá.





Mějte se krásně

Žádné komentáře:

Okomentovat