pondělí 8. února 2016

To ostatní: Radio Rallye 2016 - Příspěvek první: Úvod

Článek psán 7. 2. 2016
Ahoj Ahoj!
Takže jako další příspěvek do rubriky 'To ostatní', který však možná, stejně jako další články na pokračování, přejmenuji, jsem se rozhodla psát o Radio Rallye. Zřejmě proto, že Rádio K2 je jejím dalším pořadatelem :D V tomto příspěvku se tedy dozvíte nějaké základní informace o této události. Třeba se k nám připojíte (či k jinému rádiu), nebo to bude pro Vás impuls založit nějaké nové univerzitní rádio :D
Taky budu psát o radostech i strastech, přece jenom sem si na svá bedra vzala vícero funkcí, a třeba máte někdo podobné zkušenosti z jiné události. Je spousta spolků či firem, které pořádají nejrůznější
'eventy'.

Tak tedy. Radio Rallye je soutěž slovenských univerzitních rádií, poslední asi čtyři roky se jí účastní i rádia z České republiky (zatím dvě). U našich sousedů mají uni rádia poměrně velkou a hlubokou tradici, což se u nás bohužel říct nedá. No ale třeba to čas zpraví. Některá rádia na slovensku vznikla například v 70. letech, a tak bylo jen otázkou času, kdy se objeví nějaká soutěž, ve které by jednotlivá rádia poměřovala své síly. Letos se bude konat RR po čtrnácté (?) - toto ještě musím vyzjistit :D A poprvé za celou historii v Česku, konkrétně v Českých Budějovicích! 
Soutěž se pořádá na jaře a trvá pět dní (středa-neděle) a jedním slovem je to jedna velká Párty :D No...ale vážně. Během těch dní se toho děje opravdu hodně! Nejen večírky plné alkoholu i nealkoholu, seznamování s lidma, poznávání nových míst, ale hlavně poslech soutěžních nahrávek a soutěžní disciplíny právě na místě, workshopy s povolanými atp.
Zastavím se u soutěžních kategorií - je jich jedenáct, rozdělení zde vypisovat nebudu, ale v nějakém z dalších článků se nad některými určitě pozastavím (abyste si udělali přehled, budou to literárně-dramatické útvary, publicistické útvary, akustické zvuky přírody atp., jingle, reklamy). Do všech kategorií (krom dvou) se mohou poslat max. dvě nahrávky, ale není povinnost, že rádio musí splnit všechny kategorie. Ty dvě, které jsem naznačila, se dějí přímo na místě, a to je Fono rallye (na místě se dozví téma a každé rádio si pak losuje rozhlasový útvar) a živé vysílání neboli 'lajvka' (ne třeba více rozvádět).

Toliko velice stručně k tématu Radio Rallye.

Ještě bych se zmínila o tom, že já osobně zkušenosti mám bohužel pouze jedny. Loni jsem s týmem navštívila východoslovenskou metropoli, Košice. Rok předtím jsem chtěla jet též, ale nějak mi to nakonec nevyšlo a předcházející rok jsem v rádiu tou dobou byla třetí, resp. druhý semestr, a tak jsem se ještě necítila úplně na to jet reprezentovat. Každopádně letos to bude moje druhé působení, protože v ČB stále jsem. A moc se těším! :-)

Ještě navážu na začátek článku. Moje funkce haháááá :D To musím zmínit. Mám ráda nejrůznější organizování a práci s lidmi, takže je jasné, že se angažuji. Na první poradě jsem se tedy aktivně přihlásila, že budu průběh porady zapisovat :D S tím souvisí moje vymyšlené názvy následující pozic :D To jest hostes/ka - tj. jakýsi průvodce, který bude přidělen každému rádiu, já tuto funkci nazvala celkově opatrovníci. Takže to taky budu dělat (jsem zvědavá, koho dostanu 'pod ochranná křídla'). A v neposlední řadě funkce související se soutěžními nahrávkami - člověk, který je u sebe schovává, a pak předá nadřízeným, podle mého vyjádření tzv. správce nahrávek, je to prostě prostředník, protože v týmu je důležité vyčlenit si pozice - kdyby totiž každý jednotlivec posílal různým lidem z vedení svoje nahrávky, tak by to byl akorát chaos.

Toliko zatím k Radio Rallye, pokud by někoho zajímalo něco víc, feel free to ask me :)

PS: minulý rok jsem měla v plánu napsat článek, jaké to je pracovat v rádiu, tak snad se k tomu v souvislosti s RR konečně dokopu :D

A na závěr přidávám několik fotek z loňské RR (fotky jsou buď moje nebo Rádia 9 - to poznáte dle kvality :D)

Tematicky...:D
Visačka a já :D
Tady já a dva kolegové, zrovna to vyšlo tak, že jsme tam byli pouze my a Dj :D
Ochutnávka od slovenských kolegů
Red Bully se na různých akcích rozdávají zadáčo docela často
Já a s kolegy (jeden chybí). Vrhli sme se jako jeden z týmů do soutěží po nějakolika disciplínách a skončili jsme snad druhý nebo třetí :D
Mňam!
Toto bylo fakt dobrý :D Chybí maso, na který sme museli čekat, každopádně i to bylo gud
Já s pár kolegy z RK2 :)
Tento dort byl hezký na pohled, chuťově na mě až příliš sladký, za to teda mohhl hlavně ten marcipán, kterého tam byla dost tlustá vrstva
Poslech soutěžních nahrávek
Poslech soutěžních nahrávek
'Lajvka' pohledem moderátora
'Lajvka' pohledem technika
S kolegyňkami

Vyslaný tým na RR 2015. Zde aktéři po živém vysílku
Závěrečný den
Předání nějaké té výhry :D
Neodjeli jsme úplně s prázdnou
Hands up
Jede se domů :( I když v karavanu byla sranda, to teda jo :D Taky už povídku neboli scénář inspirovaný jízdou někdě na Vysočině mám skoro dopsaný
Mějte se krásně

Žádné komentáře:

Okomentovat