čtvrtek 2. července 2015

Literatura: Návštěva knihovny

Zdravím vás, přátelé!

Dnes jsem navštívila knihovnu. Hlavní pobočku. Jelikož jsem měla knihy do 29., čekala mě pětikorunová pokuta. Což není zlý. Nicméně. Chtěla jsem si půjčit nějaké knihy o rétorice. Mělo to jít, protože jsem vrátila několik knih, které jsem měla snad od ledna, února :D tudíž na nich bil blok. A když se u nich objeví blok, tak to znamená, že mám s půjčováním smůlu a nemohu si půjčit nic, než ty knížky vrátím.

Jaký byl můj šok, když paní knihovnice spustila, že si nemohu půjčit knihy, protože tam mám blok na knihu od Čapka! Odcházela jsem docela rozpačitě. Nicméně nic nutně jsem si půjčit nepotřebovala, takže mi to ani tak nevadilo. Mimochodem Čapka má sestra, ale má ho přečteného, takže knihu u sebe budu mít brzo.

Ale zpátky k tématu. Po třech letech (!!) jsem navštívila jednu pobočku naší knihovny. Trochu se mi zastesklo po té četbě v nějakých 13ti, 14ti letech, a kamarádka mi nabídla svoji kartu. Takže jí ještě jednou děkuji (i když si to nepřečte :D) a půjčila jsem si mimojiné to, co jsem doslova 'žrala' v době dospívání.
Hlavním důvodem je ale fakt, že chci číst. Číst to, co mě zajímá/ baví, je ale u mě problém poslední dva roky, protože škola. Dál to rozvádět nebudu. Možná někdy příště. 
Takže jsem si napůjčovala pár knih z ediční řady Stopy hrůzy a Největší záhady světa, a pak taky knihu sebraných básní od jednoho českého autora.
Především první dvě řady na rozečtení. Abych se rozečetla a mohla číst i to, co bych měla znát  co bych chtěla znát a mít přečteno. Bohužel se k tomu nedokážu dokopat, proto jsem zvolila tuto taktiku, tak doufám, že vyjde :-)

Tak se na to pojďme podívat.

Jak jsem psala výše, ediční řada Stopy hrůzy byla něco pro moji osobu. Přečetla jsem téměř všechny díly, které se v jedné z našich poboček knihovny nacházely.
Dneska jsem si vybrala čtyři tituly, ale po příchodu domů jsem podle databáze knih zjistila, že jsem je přečetla. U té první jsem měla za to, že jsem ji v půlce odložila, u druhé jsem si naopak nebyla jistá, jestli jsem ji přečetla celou, nebo ji též v polovině odložila. Tak to vidíte, jak mi paměť vypadává :D Asi jsem měla v hlavně to první půjčení, protože vím, že první dojem mi tyto knihy neposkytly zrovna nejlepší.
Takže budu sdílet následující dva knižní tituly. Jsou to knihy, které dle obalu znám, ale nečetla jsem je z toho důvodu, že mě jejich popis nezaujal. Nicméně nyní pro proces nastartování četby jsem si je půjčila a uvidíme. Přece jen druhou šanc u Stop hrůz dostaly i jiné díly.

První z nich je kniha č. 20 ze seriálu Údolí přízraků, tedy kniha psaná od autorky jménem Lynn Beach. Kniha se jmenuje Tajemství mrtvého muže (Dead Man's Secret) u nás z roku 1993 (originálně 1992). Více se o ní rozepíšu po přečtení.


Druhým zástupcem Stop hrůz je kniha ze stejného seriálu a stejné autorky a nese číslo 31 a název Bezhlavý duch (The Headless Ghost) a u nás vyšla v r. 1993 (originálně 1986). Více se o ní rozepíšu po přečtení.


Dalšími dvěma knihami jsou dílka z řady NEJvětší záhady světa. To je taky taková zajímavá knižní série. Mají rozhodně zajímavé obaly :D Četla jsem tedy pouze jednu knihu, a to Důkazy z onoho světa, E. Meckelburg. A to se mi teda líbilo hodně. Dnes jsem se u regálů zastavila s tím, že si je jen prohlédnu, ale nakonec jsem odcházela s dvěma knížkama, a to Záhadní lidé od Franka Edwardse a Zprávy z nadsmyslového světa od Ernsta Meckelburga.


No a jako poslední věc mi padla do oka vystavená sbírka sebraných básní J. H. Krchovského jednoduše nazvaná Básně sebrané. Jedná se o výbor z básnických sbírek z let 1978 až 1991 a vydán byl v roce 2010. Tak když mám za sebou tu zkoušku z literatury... :D



Tak to jsou mé dnešní úlovky z knihovny. Mám v plánu je přečíst. A nejen je. I když pro začátek je.

Mějte se krásně.

Žádné komentáře:

Okomentovat